11. novembrī Tiesu administrācija atklāja virtuālo asistentu – Justs (vārds Justs tika izvēlēts kā atvasinājums no vārda – justīcija.), kas klientiem palīdzēs orientēties iestādes uzturētajās tīmekļu vietnēs un sniegtajos pakalpojumos.

Virtuālā asistenta mērķis ir nodrošināt klientiem iespēju saņemt strukturētas atbildes par iestādes uzturētājām tīmekļa vietnēm, palīdzēt tajās orientēties un sniegt informāciju par pieejamajiem e-pakalpojumiem un ērtāku to izmantošanu.

Tiesu administrācijas direktora pienākumu izpildītājs Andris Munda norāda: “Iestādes mērķis ir būt nepārtrauktā attīstībā pilnveidojot iestādes darbību tā, lai izmantotu tehnoloģijas sabiedrības interesēm un vajadzībām visatbilstošākajā veidā. Jauno tehnoloģiju sniegtās iespējas būtiski ļauj uzlabot klientu apkalpošanu un paaugstināt iestādes efektivitāti”.

Virtuālais asistents ir datorprogramma, kas tiešsaistē veido dialogu starp cilvēku un datoru un tas klientiem būs pieejams jebkurā diennakts laikā, katru dienu, tas nozīmē, ka interesējošos jautājumus klients varēs noskaidrot ne tikai iestāžu darba laikā, bet sev vēlamā laikā.

Virtuālais asistents padara saziņu ar klientu pieejamāku un draudzīgāku, klientiem nav jādodas klātienē uz klientu apkalpošanas centriem, taupot savu laiku un naudu, nav jāgaida saruna ar apkalpošanas speciālistu, jo atbildes uz klientu jautājumiem tiek sniegtas nekavējoties.

Justs ne tikai palīdzēs klientiem atbildot uz jautājumiem, bet arī atslogos klientu apkalpošanas speciālistu darbu aizstājot tehnisku rutīnas darbu, ļaujot darbiniekiem pievērsties augstākas pievienotās vērtības darbam uzlabojot iestādes efektivitāti.

Sākotnēji Tiesu administrācijas virtuālā asistenta risinājums nodrošinās automatizētu komunikāciju Zemesgrāmatas mājaslapā (https://www.zemesgramata.lv/) par tēmām – zemesgrāmatas elektroniskie pakalpojumi un kontaktinformācija. Nākotnē arī elektronisko izsoļu vietnē (https://izsoles.ta.gov.lv/) un tiesu e-pakalpojumu mājaslapā (https://manas.tiesas.lv/eTiesas/).

Lai Justs apgūtu jaunas tēmas, attīstītos un spētu piedāvāt ātrākos un ērtākos risinājumus aicinām visus interesentus uzdot virtuālajam asistentam jautājumus, iestādes tīmekļvietnē https://www.zemesgramata.lv

Virtuālā asistenta izveide tika finansēta no Tiesu administrācijai piešķirtā budžeta un tas izstrādāts sadarbojoties ar Kultūras informācijas sistēmu centru un Latvijas uzņēmumu “Tilde”.

Komentāri